Klantenservice webshop

Levertijd

Wanneer producten voorradig zijn zullen ze binnen enkele dagen verstuurd worden. Wanneer een product niet op voorraad is en besteld moet worden, kun je rekening houden met ongeveer 2 tot 4 weken. Hier word je altijd over geïnformeerd. Voor grote producten zoals banken, kasten, eetkamerstoelen, fauteuils en eettafels geldt een aparte levertijd. Voor de actuele levertijden over deze producten neem contact op met onze showroom. Indien een groot product op voorraad is, word je zo snel mogelijk gebeld om een afspraak voor levering in te plannen.

Bezorgkosten

Wij verzenden gratis boven de € 75,00 binnen Nederland en België. Deze voorwaarde is alleen geldig voor webshoporders en niet geldig op banken. De bezorgkosten van banken, kasten en tafels is afhankelijk van verschillende factoren. Neem voor de exacte bezorgkosten contact met ons op.

Gratis afhalen

Je bestelling is ook gratis af te halen in onze winkel in Oisterwijk. Kies bij de verzendopties voor: ‘Afhalen in onze showroom in Oisterwijk‘, en je krijgt een mailtje wanneer je bestelling klaar staat.

Garantie

Pure Wood is een CBW erkend bedrijf. Als je een bestelling plaatst bij ons gelden de garantievoorwaarden van het CBW:

ARTIKEL 15 • CONFORMITEIT EN GARANTIE
1. Het geleverde product moet die eigenschappen bezitten die de consument op grond van de overeenkomst bij normaal gebruik mag verwachten (conformiteit). Dit geldt ook bij bijzonder gebruik als dat door partijen bij het sluiten van de overeenkomst is afgesproken. Wordt aan deze verwachting niet voldaan, dan heeft de consument recht op reparatie respectievelijk vervanging, ontbinding en/of prijsvermindering.
2. De ondernemer geeft 2 jaar volledige garantie op de geleverde producten, bovenop de wettelijke verplichtingen van lid 1. Partijen kunnen ook anders schriftelijk afspreken. De 2-jarige garantie geldt niet voor gebreken die verband houden met niet met de bestemming corresponderend gebruik door afnemer. Bij consumentenkoop maakt de ondernemer dat aannemelijk. De ondernemer draagt de kosten van reparatie resp. vervanging, incl. vracht- en voorrijkosten; Als het gebrek goed hersteld kan worden, dan hoeft de ondernemer het product niet te vervangen. Als de afnemer naar het buitenland is verhuisd, worden vracht- en voorrijkosten vergoed op basis van het oorspronkelijke afleveradres.
3. Afnemer moet volgens de wet zijn schade zo veel mogelijk voorkomen of beperken.
4. Ook na afloop van de tweejarige garantie in lid 2 kan een consument nog rechten hebben op grond van de wet (als omschreven in lid 1). De ondernemer kan zich dan niet beroepen op het aflopen van deze garantie.
5. De verplichtingen van de ondernemer met betrekking tot conformiteit en garantie van lid 1 en 2 vallen niet onder de aanbetalingsregeling genoemd in artikel 19. Bij faillissement/surseance van betaling/wettelijke schuldsanering van de ondernemer kan de afnemer zich melden als schuldeiser bij curator/bewindvoerder.
6. Als de fabrikant van de producten een verdergaande garantie geeft aan de ondernemer, geldt deze garantie ook voor de afnemer.
7. Garantiebepalingen zijn alleen van kracht bij het met de bestemming corresponderend gebruik, van de geleverde producten of van het uitgevoerde werk, of bij bijzonder gebruik als dat is afgesproken.
8. De afnemer moet zich als een goed afnemer gedragen. Daaronder wordt bijv. verstaan dat het product goed en afdoende wordt onderhouden en behandeld.
9. Afwijkingen in kleur, slijtvastheid, structuur, etc. kunnen het recht op garantie en/of schadevergoeding beperken of uitsluiten. Dit is het geval als de afwijkingen uit vaktechnisch oogpunt aanvaardbaar zijn volgens geldende, gebruikelijke normen of handelsgebruik.
10. Uitgezonderd van de garantie van lid 2 zijn: (wegwerp)batterijen, verwisselbare lichtbronnen, woonaccessoires en normale slijtage.

De volledige CBW voorwaarden zijn te lezen op onze Algemene voorwaarden pagina.

Retourneren

Wanneer er een webshop bestelling is geplaatst, heeft de consument altijd het recht om binnen 14 dagen de artikelen retour te sturen. Betreft het maatwerk, zoals een eettafel of bank, kan er geen aanspraak gemaakt worden op retour. Hiervoor is het herroepingsrecht uitgesloten.


Let op: Op actie- en afgeprijsde artikelen VERVALT de garantie. Actie- en afgeprijsde artikelen mogen NIET geretourneerd worden en restitutie vervalt.

Als er aanspraak op het herroepingsrecht is gedaan, zijn de retourkosten voor de consument. De consument moet ook zelf regelen dat het artikel retour komt. Het artikel moet onbeschadigd bij ons retour komen. Mocht er toch beschadigingen zijn ontstaan, door bijvoorbeeld gebruik, dan moeten deze kosten door de consument vergoed worden. Wanneer het artikel in goede orde ontvangen is, dan wordt het aankoopbedrag en de eventuele transport/verzendkosten uiterlijk 14 dagen na ontvangst terugbetaald aan de consument.

Als er met een cadeaubon is betaald dan krijgt de consument het aankoopbedrag terug via een cadeaubon.

Retourformulier

Bij de bestelling wordt een retourformulier geleverd. Heb je dit niet ontvangen?
Download het retourformulier hier.

Mijn account

In “Mijn account” staat een overzicht van al jouw bestellingen. Ook kan je hier je accountgegevens bekijken en eventueel wijzigen. Heb je nog geen account? Ook registreren is mogelijk op deze pagina.

Veilig betalen

De Pure Wood webshop werkt met Mollie, een veel gebruikt en veilig betaalsysteem die samenwerkt met alle bekende betaalmethoden. Momenteel kan je bij Pure Wood veilig betalen met iDeal, Bancontact / Mister Cash, Klarna, VISA en Mastercard.

Achteraf betalen met Klarna

Achteraf betalen is mogelijk door bij het afrekenen te kiezen voor Klarna. Met Klarna kun je jouw bestelling thuis op je gemak bekijken, proberen en ervaren. Blij met je bestelling? Top! Dan betaal je met één klik op de knop.

Help, ik kan niet bestellen via Klarna!

Je wilt een bestelling plaatsen met Klarna, maar het lukt niet. Je komt niet verder in de checkout.
Het is mogelijk dat Klarna je bestelling heeft geweigerd. Er kunnen hier verschillende oorzaken voor zijn. Ga naar www.klarna.com/nl/klantenservice/waarom-is-mijn-aankoop-niet-goedgekeurd/ om de juiste oplossing te vinden voor het probleem. Kom je er nog steeds niet uit? Neem dan contact op met Pure Wood, zodat wij je verder kunnen helpen.

iDeal

Met iDEAL kan je vertrouwd, veilig en gemakkelijk online betalen. Je betaalt via de mobiel bankieren app of de internetbankieromgeving van je eigen bank. Op www.ideal.nl/consumenten/veelgestelde-vragen vind je antwoorden op veelgestelde vragen met betrekking tot iDeal betalingen.

Bancontact

De betaalmethode Bancontact maakt het mogelijk om in België direct online te betalen via de online betaalsystemen van de grootste Belgische banken. Voor antwoorden op veelgestelde vragen met betrekking tot Bancontact kan je terecht op: www.bancontact.com/nl/faq

Creditcard

Op de Pure Wood webshop kan je ook betalen met een Mastercard of VISA creditcard.
Met een creditcard betaal of bestel je iets, maar hoeft je het pas achteraf te betalen. Dit is een groot verschil met andere betaalkaarten, zoals de reguliere bankpas, waarbij het bedrag direct van je bankrekening wordt afgeschreven. Het verschil met Klarna is dat de betalingstermijn bij Klarna pas ingaat als het product verzonden is. Bij betaling met een creditcard ga je een lening aan bij de creditcarduitgever, en ontvang je maandelijks een rekeningoverzicht met al je creditcarduitgaven.

*Ondanks onze zorgvuldigheid kan het toch voorkomen dat onze prijzen en/of omschrijvingen niet juist zijn vermeld. Alle prijzen en omschrijvingen zijn onder voorbehoud van druk- en zetfouten. Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend en bij druk- en zetfouten zijn wij niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.

Nieuwsbrief

Pure Wood is een woonwinkel voor jong en oud vol met mooie eye-catchers waarmee je interieur een persoonlijke touch krijgt. Bij inschrijving op de nieuwsbrief ben jij de eerste die unieke acties, lifestyle & interieurtrends, een sneak peak in de nieuwste collecties en boordevol woontips ontvangt!